Bydlíme v centru Brna a tak čas od času využíváme některé výhody, které nám to poskytuje. Třeba roznos pizzy z blízkých pizzerii. Tento druh potraviny máme rádi a navíc se hodí ve chvíli, kdy je Vás hodně a každý má trochu jiné chutě. V pondělí večer jsme poté, co naše děti šly spát, slavili narozeniny mé ženy a tak jsme si chtěli objednat asi 4 pizzy, abychom zahnali hlad a měli co do úst.
Z blízkých pizzerií jsme dlouhodobě věrní pizzerii Piazza, která má velice kvalitní pizzy v přijatelné cenové hladině a množstevní slevu, která vůbec není marná. Roznos po centru Brna je zdarma. Čas čekání je maximálně 30 minut.
Na to, že o víkendu už Piazza neroznáší, jelikož se jí to asi nevyplatí jsme si zvykli, i když nás to mrzí. To, že se nedá objednat po telefonu a pizzu pak vyzvednout a zaplatit na místě, jsme také akceptovali, jelikož chápeme, že se může stát, že si někdo objedná, ale pak už si hotovou pizzu nevyzvedne a tudíž za ni nezaplatí a restaurace utrpí ztrátu.
Na druhou stranu, kdybych spočítal kolik peněz už naše rodina v Piazze nechala, tak bych stál o jistý zákaznický servis, který by byl vstřícný ke stálým zákazníkům s dobrou platební morálkou.
Nicméně bylo pondělí a tak jsme očekávali normální průběh objednávky a tudíž jsme jako obvykle zavolali, ale zjistili jsme nemilou novinu. Piazza přestala roznášet po 20-té hodině večerní. To už mi přijde uhozené. Chápu, že je třeba šetřit, ale jestli takto? Dobrý zákaznický servis je to, co často odlišuje jednotlivé restaurace od sebe. tato cesta je jeho zhoršením a myslím, že to může mít vliv na ziskovost restaurace.
Myslím, že ale existuje řešení, které by znamenalo výhru pro obě strany. Navrhuji dvě možnosti:
- Pokud si Piazza nemůže dovolit zaplatit roznašeče pizzy, tak jeden z číšníků se na 5 minut může jistě vzdálit a těch 300 metrů k nám domů dojít. V ceně pizzy a obdrženém spropitném by si jistě na cestu vydělal.
- Jsem ochoten si pro pizzu sám dojít, ale nechci na ni 30 minut na místě čekat. Navrhuji Piazze to, aby vytvořila zákaznický klub, kam by se lidé mohli přihlásit a měli možnost si pizzu objednat na dálku – nejlépe po internetu a rovnou i zaplatit kartou – a pak si ji hotovou vyzvednout na místě.
Doufám, že se tento nápad k majiteli třeba nějak dostane a zrealizuje jej. Jinak se může stát, že ztratí 6 věrných zákazníků, a to by byla škoda. Hlavně jeho…